petak, 23. lipnja 2017.

Skala ispitne anksioznost

Osvrnula sam se na rad dr. sc. Darka Lončarića, točnije na poglavlja koja se bave skalom ispitne aksioznosti. Poglavlje koja sam obradila možete pronaći u Motivacija i strategije samoregulacije učenja: teorija, mjerenje i primjena. Rijeka: Učiteljski fakultet u Rijeci. Također ako vas zanimaju osvrti na ostala poglavlja možete ih pronaći na blogovima mojih kolega, na Facebook grupi Educa Prospera.


ISPITNA ANKSIOZNOST 
Ispitna anksioznost određuje se kao stanje uzbuđenosti , napetosti, osjećaj neugode i zabrinutosti koja se javlja u ispitnim situacijama, nakon njih i pri njihovom zamišljanju i očekivanju.

Skala ispitne anksioznosti (ANX) predstavlja emocionalnu komponentu motivacijskih uvjerenja. Namijenjena je mjerenju ispitne anksioznosti kroz tri komponente. To su:
1. Fiziološka komponenta anksioznosti
 2. Emocionalna komponenta anksioznosti
 3. Kognitivna bihevioralna komponenta anksioznosti.
Skala se sastoji od 8 čestica.

Skala ispitne anksioznosti konstruirana je kako bi predstavljala emocionalnu komponentu motivacijskih uvjerenja. Korišteno je 8 čestica za mjerenje četiri različite manifestacije ispitne anksioznosti, opisane u DSM4 priručniku: fiziološke, emocionalne, kognitivne i bihevioralne komponente anksioznosti. Čestice su osmišljene i odabrane tijekom pilot istraživanja. Riječi u nekim česticama modificirane su kako bi bile čitljive i razumljive učenicima viših razreda osnovne škole (dobi od 10 do 15 godina). Rezultati su pokazali da sve čestice imaju 76 značajna zasićenja na jednom faktoru, što ukazuje na homogenost i pouzdanu jednodimenzionalnu mjeru ispitne anksioznosti.
Kao pokazatelj kriterijske valjanosti, korištena je korelacija subskala ispitne anksioznosti sa školskim uspjehom učenika na polugodištu (prosječna ocjena) kao mjerom objektivnog postignuća. Uspjeh na polugodištu je u negativnoj korelaciji s kognitivnom i bihevioralnom komponentom anksioznosti, a nije u korelaciji s fiziološkom i emocionalnom komponentom anksioznosti.


Skala ispitne aksioznosti se može primijeniti na grupi ispitanika ili u individualnom radu. Primjerena je primjeni s učenicima od 5. do 8. razreda osnovne škole, ali može se primjenjivati i na višim razinama obrazovanja. Posebna je pozornost posvećena jezičnoj komponenti i razumljivosti čestica koje su osmišljene tako da budu razumljive djeci u dobi od 10 godina.Kada  se skala primjenjuje na djeci mlađoj od 10 godina, potreban je oprez i u tim slučajevima savjetuje se individualna primjena.
Ispitanici na skali od 5 stupnjeva procjenjuju u kojoj mjeri se navedene tvrdnje odnose na njih (od 1 = uopće se ne odnosi na mene do 5= u potpunosti se odnosi na mene).
Rezultat na pojedinoj subskali ispitne anksioznosti računa se zbrajanjem procjena na česticama koje pripadaju subskali. Ukupni rezultat na skali ispitne anksioznosti računa se zbrajanjem procjena na svim česticama.

DESKRIPTIVNI PODACI PREMA SPOLU I DOBI
Skala ispitne anksioznosti primijenjena je na uzorku od 461 učenika (243 djevojčice i 218 dječaka) u dobi od 11 do 14 godina, polaznika 5. do 8. razreda osnovne škole.

Nažalost velik broj naših učenika pokazalo je da prije ispita ili za vrijeme njega ima neke od simptoma ispitne anksioznosti. Najviše fiziološke komponente: čudan osjećaj u trbuh. Ovi podaci nam govore da naš obrazovni sustav treba velike promijene kako učenici ne vi više patili od ispitne anksioznosti.
Smatrate li da su danas učenici pod velikim stresom zbog škole i ispita?
Kakva su vaša iskustva s ispitnom aksioznošću? Jeste li ikada doživili takvo što ili svjedočili tome? Smatrate li da ispitna anksioznost može naškoditi ocjenama učenika?
Mogu li i ako mogu, kako mogu učitelji pomoći mladim učenicima da se smire i opušteno pišu test kako bi mogli pokazati svo svoje znanje?

Nema komentara:

Objavi komentar